HKZ-keurmerk voor ZZPers in de zorg en welzijn.

HKZ-keurmerk voor ZZPers in de zorg en welzijn.

29-06-2018
Wat is het?
Het HKZ-keurmerk voor zzp’ers in de zorg en welzijn is een persoonsgebonden en onafhankelijk keurmerk voor alle zelfstandige zorgprofessionals.

Het voornaamste doel van dit keurmerk is: kwaliteit aantoonbaar maken. Tevens laat het keurmerk zien dat jij als zorgverlener voldoet aan de ondernemerseisen.
Het keurmerk is gebaseerd op de complexe eisen en regelgeving van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (wkkgz) waaraan de zorgverlener of organisatie moet voldoen.

Voor wie?
Het keurmerk is bedoeld voor alle zelfstandige verpleegkundigen, (kraam)verzorgenden en begeleiders in de langdurige zorg.

Wanneer?
Vanaf afgelopen woensdag is de norm en het certificatieschema gepubliceerd. Dit betekent dat je alvast kunt inzien welke voorwaarden er allemaal zijn voor het krijgen van een HKZ-keurmerk.

Vanaf 1 januari 2019 is het mogelijk om het HKZ-keurmerk aan te vragen, op basis van de benodigde documenten en eisen.
En medio januari 2020 zal het HKZ-keurmerk dusdanig van kracht zijn, dat dit als eis wordt gesteld om via Qareworkpartners en andere grote bemiddelaars bemiddeld te kunnen worden.
Goed om te weten: het keurmerk heeft een geldigheidsduur van 3 jaar. En hoeft dus niet elk jaar opnieuw aangevraagd te worden. Tevens zullen de kosten gemiddeld per jaar lager uitkomen dan wat je nu gewend bent.

Zoals je kunt zien is er dus ruimschoots de tijd om je voor te bereiden op dit nieuwe keurmerk.
Wij zullen je ook regelmatig op de hoogte houden van ontwikkelingen en dergelijke rondom het HKZ-keurmerk voor zzp’ers in de zorg en welzijn.

Vragen?
Heb je vragen? Dan kun je terecht bij onze teammanager Stephanie Houkes.
Telefonisch bereikbaar op maandag, woensdag en vrijdag tussen 10:00 en 17:00.

En via e-mail: stephanie@qareworkpartners.nl